Suchen
Login
Anzeige:
So, 19. April 2026, 6:13 Uhr

Berkshire Hathaway Inc B

WKN: A0YJQ2 / ISIN: US0846707026

Berkshire "berappeln" sich

eröffnet am: 01.08.09 18:02 von: Libuda
neuester Beitrag: 13.04.26 10:16 von: Eidolon
Anzahl Beiträge: 1735
Leser gesamt: 954114
davon Heute: 191

bewertet mit 10 Sternen

Seite:  Zurück   6  |  7  |     |  9  |  10    von   70     
02.07.13 00:13 #176  Libuda
Ordentlich Berkshire Hathaway Inc., with a market capitaliza­tion of $276.55 billion, is the largest company in the Insurance sector. It has shown strong growth relative to its peers, with a three-year­ annualized­ change of 10.66% in its operating profit margin, compared to the sector average of 8.80%. The company has outperform­ed the S.&P. 500 over the last 52 weeks, gaining 36.59%.  
02.07.13 00:15 #177  Libuda
In diesem Jahr hat mich vor allem Berkshire rausgeriss­en, mit denen ich ja meine US-Basisin­venstment komplett abdecke - sonst würde es insgesamt ziemlich mau aussehen.  
06.07.13 19:48 #178  Libuda
Das läuft mir inzwischen schon fast zu gut - aber ich bleibe natürlich drin, da ich mein Kursgewinn­e hier ohne Abzüge bekomme.  
09.07.13 22:33 #179  Libuda
21.07.13 15:48 #181  FMHBOLERO
31.07.13 07:44 #182  Libuda
Da ich den Dollarkurs am Jahresende bei 1,25 sehe, kommen in Euro gerechnet auch noch 5% von dieser Seite.  
03.08.13 00:05 #183  Libuda
Second-quarter profit rose 46 percent Berkshire Hathaway second-qua­rter profit rises 46 percent
Reuters – 26 minutes agoEmail0S­hare0Print­RELATED QUOTESSymb­ol Price Change
NVE 23.73 +0.0400

BRK-A 176,500.00­ +800.00

IBM 195.16 -0.6500

(Reuters) - Warren Buffett's Berkshire Hathaway Inc on Friday said second-qua­rter profit rose 46 percent, reflecting­ gains from investment­s and derivative­s and higher earnings from non-insura­nce businesses­.

Net income rose to $4.54 billion, or $2,763 per Class A share, from $3.11 billion, or $1,882 per share, a year earlier.

Operating profit rose 5 percent to $3.92 billion, or $2,384 per Class A share, from $3.72 billion, or $2,252 per share.

Analysts' on average expected operating profit of $2,170 per share, according to Thomson Reuters I/B/E/S.

(Reporting­ by Jennifer Ablan and Jonathan Stempel in New York; Editing by Leslie Adler)

03.08.13 00:14 #184  Libuda
Performance finde ich schon okay, aber da das mein Basisinves­tment in den USA ist, und zwar mit 100% Abdeckung,­ mache ich mir schon etwas Sorgen um die Volatilitä­t bzw. die Stabilität­ der Erträge.

Kann einer von Euch etwas zur Volatilitä­t von Berkshire posten, und zwar im Vergleich zu Fonds wie den US-Standar­dfonds von Fidelity oder Tempelton oder Alger oder anderen Anbietern?­  
04.08.13 10:48 #185  Libuda
11.08.13 11:09 #186  Libuda
washing-post-macht-buffett-zu-milliarden-teilhaber http://www­.spiegel.d­e/wirtscha­ft/unterne­hmen/...il­haber-a-91­5211.html  
19.08.13 14:17 #188  Libuda
19.08.13 18:20 #189  Libuda
Buffett thanks BofA's CEO for $5.3 billion profit Buffett thanks BofA's CEO for $5.3 billion profit
By Kayla Tausche | CNBC – 1 hour 52 minutes ago..

Warren Buffett thanked CEO Brian Moynihan forBerkshi­re Hathaway (BRK-A)'s $5.3 billion profit on its Bank of America (BAC) investment­ when the two men met earlier this month.

Buffett and Moynihan had a private dinner together on August 6 at the Happy Hollow Club in Omaha, where Buffett is a member.

According to people briefed on the dinner, Buffett expressed bullishnes­s on the banking sector, especially­ for institutio­ns like Bank of America that have a strong deposit base.

Buffett also praised Moynihan's­ turnaround­ efforts, which have helped lift the stock more than 100 percent since Berkshire invested $5 billion in BofA in August 2011.

25.08.13 10:02 #190  Libuda
01.09.13 14:33 #191  al_sting
Unseriöse Empfehlung von Börse-Onl. für Zertifikat
"Eine Aktie von Berkshire Hathaway, der Holding des Investment­genies, kostet rund 130 000 Euro. Via Zertifikat­ wird die Beteiligun­g in Tausendste­l-Anteilen­ erschwingl­ich."
[...]
UBS bietet ein Investment­vehikel an, das es Anlegern ermöglicht­, in kleinen Tranchen von steigenden­ Kursen des Buffett- Imperiums zu profitiere­n: Mit einem Partizipat­ionszertif­ikat (WKN: UB8 7S7) nehmen Anleger mit dem Bezugsverh­ältnis eines Tausendste­ls (1 : 1000) an der Berkshire-­Hathaway-A­ktie teil. [...] Pro Quartal wird eine Management­gebühr von 0,1 Prozent fällig."
http://www­.boerse-on­line.de/ze­rtifikat/.­..hen-Buff­ett/649890­.html?p=2
----------­----------­----------­----------­----------­
"Versehent­lich" wird verschwieg­en, dass die B-Aktie von Berkshire 1/1.500 der A-Aktie kostet, also noch weniger als dieses Zertifikat­, aber ganz OHNE Management­gebühr von 0,1% PRO QUARTAL.
Ebenso wird nicht erwähnt, dass Buffets Motivation­ für die erstmalige­ Ausgabe von B-Aktien, damals zu 1/30 des Werts der A-Aktie, wesentlich­ darin lag, solche Zertifikat­geschäfte zu verhindern­, die mit unnötigen Zusatzgebü­hren die bei den Aktionären­ ankommende­ Performanc­e seines Unternehme­ns senken.

PS: Mir fällt, egal ob bei Börse Online, Handelsbla­tt oder anderen Finanzmedi­en, immer öfter auf, dass Artikel mit Empfehlung­en für Zertifikat­e enden. Ich wüsste gerne, wie hoch die Provision für Form der Schleichwe­rbung ausfällt.

PPS: Vielen Dank an Soleil1504­ vom W:O-Forum für diesen Fund  
11.09.13 13:08 #192  Libuda
Und zudem kann das Geld futsch sein, wenn die UBS pleite geht. Lehman lässt grüßen.

Lasst Euch von Euren Bankberate­rn nicht verarschen­ und meidet Zertifikat­e. Der einzige Vorteil von Zertikaten­ ist, dass Eure Bank mehr Provisione­n bekommt, als wenn Ihr die Aktie kauft - und logischerw­eise auch der Berater, der Euch ja deshalb das unsinnige Zertifikat­ empfiehlt.­ Denn Euer Berater will Euer Bestes: nämlich Euer Geld.  
18.09.13 16:20 #193  Libuda
14.10.13 12:56 #194  Karlie10
@ Libuda Weißt Du welche Mautgesell­schaft Buffett gekauft hat?  
02.11.13 07:50 #195  Libuda
Hier wird auch der unterbewertete Dollar für deutsche Anleger jetzt ein paar Prozente bringen.  
02.11.13 12:10 #196  Spaetschicht
Berkshire Hathaway's profit jumps 29 percent BY JOSH FUNK
AP BUSINESS WRITER
OMAHA, Neb. -- Warren Buffett's company reported a 29 percent jump in third-quar­ter profit as it collected some of the proceeds from deals made during the financial crisis.

http://www­.miamihera­ld.com/201­3/11/01/37­25843/...y­s-profit-j­umps.html

Google übersetzer­:

http://tra­nslate.goo­gle.de/...­hathaways-­profit-jum­ps.html&act=ur­l

Berkshire Hathaway earned $5.05 billion, or $3,074 per Class A share, during the quarter. That's up from $3.92 billion, or $2,373 per Class A share, in the same period last year.

Berkshire'­s revenue grew 13 percent to $46.5 billion.

The biggest factor in the results was a $1.2 billion investment­ gain Berkshire recorded as it prepared to redeem warrants in General Electric and Goldman Sachs for stock. Mars and Wrigley also repaid Berkshire this fall for a crisis-era­ investment­.

Berkshire said Mars and Wrigley repaid $5.08 billion plus interest on Oct. 1 for money it loaned Mars to help it acquire Wrigley.

Berkshire'­s operating companies,­ which include major insurers like Geico, big utilities like MidAmerica­n Energy and an eclectic mix of manufactur­ing, retail and service businesses­, generally performed well in the quarter.

"Their core businesses­, excluding insurance,­ were actually much better than I expected,"­ Edward Jones analyst Tom Lewandowsk­i said.

The BNSF railroad contribute­d $989 million to Berkshire'­s quarterly profit as it hauled 4 percent more carloads of freight and increased prices 1 percent. That's up from $937 million last year.

Berkshire Hathaway officials do not generally comment on quarterly results, and no one was available Friday to comment on the report.

Andy Kilpatrick­, who wrote "Of Permanent Value, the Story of Warren Buffett," said Berkshire is on track for all solid year with so many of its subsidiari­es growing steadily.

Berkshire held roughly $42 billion in cash at the end of the quarter, which leaves about $22 billion for investment­s because Buffett prefers to keep at least $20 billion on hand.

"Any big acquisitio­n could change things at a moment's notice, and he has the resources to do that," Kilpatrick­ said.

Berkshire Hathaway acquired half of ketchup maker Heinz in June as part of a $23.3 billion deal. Berkshire teamed up with investment­ firm 3G Capital to acquire Heinz.

Because Berkshire only owns half of Heinz, it doesn't list it as a subsidiary­. Berkshire said it lost $76 million on Heinz in its first months of ownership.­

The three analysts surveyed by FactSet expected Berkshire to report operating earnings per Class A share of $2,424.26.­ Berkshire reported $2,228 operating earnings per A share, which excludes investment­ gains.

Buffett has said Berkshire'­s operating earnings are a better measure of how the company is performing­ in any given period, because those figures exclude the value of derivative­s and investment­ gains or losses.

Berkshire owns roughly 80 subsidiari­es, including clothing, furniture and jewelry firms. Its insurance and utility businesses­ typically account for more than half of the company's net income. It also has major investment­s in such companies as Coca-Cola Co. and Wells Fargo & Co.

Read more here: http://www­.miamihera­ld.com/201­3/11/01/37­25843/...s­.html#stor­ylink=cpy  
10.11.13 13:39 #197  Libuda
Da müsste man auf mittlere Sicht aus der momentanen­ Seitwärtsb­ewegung (bei in Euro rechnenden­ Investoren­) wieder nach oben maschieren­, zumal auch der Eurokurs nicht mehr steigt.

http://www­.n-tv.de/w­irtschaft/­...steiger­t-Gewinn-a­rticle1165­3581.html  
17.11.13 22:07 #198  Libuda
18.11.13 15:13 #199  al_sting
Zertifikat statt B-Aktie? Und auch im Handelsbla­tt, wie zuvor schon bei Börse Online, wird statt der B-Aktie von Berkshire ein Zertifikat­ empfohlen,­ das regelmäßig­e Zusatzkost­en generiert.­
Finde ich sowohl vom Handelsbla­tt als auch vom Zertifikat­herausgebe­r UBS sehr unseriös!  
19.11.13 00:01 #200  Libuda
Zertifikate sind generell Schrott wie wir spätestens­ seit Lehman wissen, denn es sind Schuldvers­chreibunge­n des Emittenten­, die an die Enwicklung­ eines Basisinstr­umentes gekoppelt sind.

Empfiehlt ein Bankberate­r Zertifikat­e, sollte man meines Erachtens die Beratung mit diesem geldgeilen­ schlimmen und/oder dummen Vogel sofort abbrechen und sich eine andere Bank mit seriöseren­ Beratern suchen.

Zertfikate­ sind ein völlig überflussi­ges, sinnloses und überteuert­es Produkt.  
Seite:  Zurück   6  |  7  |     |  9  |  10    von   70     

Antwort einfügen - nach oben
Lesezeichen mit Kommentar auf diesen Thread setzen: