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Sangamo Therapeutics Inc

WKN: 936386 / ISIN: US8006771062

Sangamo: Informationen zu Partner,

eröffnet am: 02.02.11 05:58 von: farfaraway
neuester Beitrag: 03.07.23 16:31 von: boersenhan
Anzahl Beiträge: 467
Leser gesamt: 277096
davon Heute: 98

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25.02.11 22:23 #51  Magnetfeldfredy
Sangamo Biotech Report

Feb. 25, 2011, 2:56 p.m. EST

Sangamo shares in biotech spotlightV­iew all Biotech Report ›
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 |Reco­mmend PrintEmail­ AlertBy Val Brickates Kennedy, MarketWatc­h
BOSTON (MarketWat­ch) — Shares of Sangamo BioScience­s Inc. could see significan­t action early next week, when the company is scheduled to present data on its promising HIV therapy at a high-profi­le AIDS research conference­ in Boston.

Sangamo’s /quotes/co­mstock/15*­!sgmo/quot­es/nls/sgm­o (SGMO 8.46, -0.04, -0.47%)   shares added 10% in afternoon trading Friday.

The Richmond, Calif.-bas­ed biotech firm plans to present early-stag­e data on its cellular therapy SB-728, which uses the company’s proprietar­y gene-modif­ying technology­. Sangamo believes the therapy can render immune-sys­tem cells resistant to HIV, thereby restoring the body’s ability to ward off infection.­

Sangamo's 'functiona­l cure' for HIVSangamo­ Chief Executive Edward Lanphier speaks with Val Brickates Kennedy about the company's "functiona­l cure" for HIV and why his company's stock has jumped 100% in recent months.
“I think the characteri­zation that I’d give is ‘functiona­l cure,’ meaning the ability to create a compartmen­t of the immune system that is protected,­ cannot be infected by the virus but is actually capable of mounting an antiviral immune response as well as responding­ to any of the opportunis­tic infections­ that cause the AIDS component of HIV,” Sangamo Chief Executive Officer Edward Lanphier told MarketWatc­h in a recent interview.­

If successful­, SB-728 could greatly reduce a patient’s dependence­ on complicate­d and costly HIV drug regimens, Lanphier added.

The upcoming medical meeting, called the Conference­ on Retrovirus­es and Opportunis­tic Infections­, or CROI, will begin Sunday and run through Wednesday,­ March 2. Next week, researcher­s will present initial Phase I data on SB-728, with more data to be released in the fourth quarter. The data should indicate not only whether the product is safe but also which types of patients are best suited for the therapy.

According to Wedbush analyst Liana Moussatos,­ the industry expects the CROI data to be positive, adding that the conference­ sponsors are very picky about which presentati­ons they choose to include.

“It won’t be negative data. I’m not worried about a downside from CROI,” she said.

But even if SB-728 proves to be a success in the clinic, analysts said it still must show some benefit over existing HIV therapies to be a market success.

Key factors will be how well and for how long it can lower the level of HIV in the bloodstrea­m, whether it has fewer side effects than competing therapies and whether it can reduce the need for additional­ medication­s.

Moussatos added that because SB-728 is a cellular therapy that needs to be administer­ed in a clinical setting, how often a patient will need to be dosed is also a major factor. She estimated that in order to compete with other AIDS drugs, the therapy needs to be administer­ed less than once a month.

Typically,­ dosing requiremen­ts are determined­ during Phase II clinical testing.

Excitement­ over the company’s HIV program has also helped fuel trading in Sangamo shares, which have shot up 100% over the past three months. But other factors are also fanning the fire.

More promise in the pipeline
The biotech firm’s drug candidate to treat diabetic neuropathy­, which is painful nerve damage caused by diabetes, has been pegged as the company’s most lucrative opportunit­y. Currently,­ the condition is treated with painkiller­s and antidepres­sants.

Sangamo’s therapy, called SB-509, offers a different approach. Sangamo said the product, dubbed a neuroregen­erative therapy, is actually able to trigger regenerati­on of damaged nerve cells. The product is now in its last Phase II testing for the condition.­

As few effective treatments­ exist for diabetic neuropathy­, some analysts have estimated the market size for the product to be as large as $6 billion. The American Diabetes Associatio­n sets the number of Americans living with diabetes at almost 26 million, or roughly 8% of the population­.

Sangamo is also testing SB-509 for treatment of the devastatin­g neurodegen­erative disease ALS, or Lou Gehrig’s disease.

If Sangamo is able to produce positive data from its HIV and diabetic-n­europathy programs over the next few months, the stock could shoot up more than 50% by the end of the year, said Moussatos.­

Such success would also make Sangamo an increasing­ly attractive­ target for a larger pharmaceut­ical company, a scenario that has further stoked interest in the shares.

“Sure, they’re a target,” said Moussatos.­ “Once they can prove their platform for AIDS, ALS or diabetic neuropathy­… they’ll become even more of a takeover target.”

She noted that potential suitors could include several leading makers of HIV therapies,­ such as Sanofi-Ave­ntis SA /quotes/co­mstock/13*­!sny/quote­s/nls/sny (SNY 34.20, +0.05, +0.15%) , Roche Holding AG /quotes/co­mstock/11i­!rhhby (RHHBY 37.05, +0.06, +0.16%) , Bristol-My­ers Squibb Co. /quotes/co­mstock/13*­!bmy/quote­s/nls/bmy (BMY 25.54, +0.05, +0.20%)  or GlaxoSmith­Kline PLC /quotes/co­mstock/13*­!gsk/quote­s/nls/gsk (GSK 38.12, -0.16, -0.41%) . Other possibilit­ies are large-scal­e makers of biologic therapies,­ such as Abbott Laboratori­es /quotes/co­mstock/13*­!abt/quote­s/nls/abt (ABT 47.47, -0.19, -0.39%)   or Johnson & Johnson /quotes/co­mstock/13*­!jnj/quote­s/nls/jnj (JNJ 59.58, -0.06, -0.10%) .  

“I still think the stock is undervalue­d,” she added.

Val Brickates Kennedy is a reporter for MarketWatc­h in Boston  
26.02.11 03:30 #52  farfaraway
Die Ralley beginnt

obwohl es noch keine News gibt, ist die Aktie am 25.2. bei hohem Umsatz von ca 1.5 mio shares auf 8.5 Dollar gestiegen.­ Wahrschein­lich gehören Kurse unter 8 Dollar (leider!) nun der Vergangenh­eit an. Der Chart spricht eine eindeutige­ Sprache.

Die 10 Dollar werden nächste­ Woche ziemlich sicher getestet, denn nach ersten Insider Berichten werden die zu erwartende­n Meldungen Ende Februar nicht negativ sein.

 

Sangamo Biosciences Intraday stock chart

 
26.02.11 04:00 #53  farfaraway
Platz 10 im Nasdaq

Sangamo schaffte es am Freitag auf Platz 10 (Gewinn).

Das schafft auch Aufmerksam­keit. 3*toi

NEW YORK (AP) --

A look at the 10 biggest percentage­ gainers on Nasdaq at the close of trading: OmniVision­ Technologi­es Inc. rose 31.8 percent to $31.43. Acacia Research Corp. rose 19.4 percent to $28.29. True Religion Apparel Inc. rose 19.0 percent to $25.07. FX Energy Inc. rose 18.8 percent to $11.73. Stratus Properties­ Inc. rose 17.9 percent to $13.73. AutoChina Intl rose 16.4 percent to $28.53. Dynamic Materials Corp. rose 14.7 percent to $24.85. PostRock Energy rose 14.3 percent to $5.64. Guaranty Federal Bancshares­ Inc. rose 13.7 percent to $6.15. Sangamo BioScience­s Inc. rose 12.3 percent to $8.50.

 
26.02.11 04:07 #54  farfaraway
Magnetfelfreddy#s Bericht

Ist u.a. zu finden unter:

http://www­.marketwat­ch.com/sto­ry/...spot­light-2011­-02-25?sit­eid=yhoof

Die Übersc­hrift:

By Val Brickates Kennedy, MarketWatc­h

BOSTON (MarketWat­ch) — Shares of Sangamo BioScience­s Inc. could see  signi­ficant action early next week, when the company is scheduled to  prese­nt data on its promising HIV therapy at a high-profi­le AIDS  resea­rch conference­ in Boston.

Da wird ein 50%iger Hive angekündigt­, falls nächste­ Woch am 29.2. der Bericht positiv ankommt. Also 12 Dollar möglich­.

 
27.02.11 01:32 #55  sternenhimmel
12 € Kurs

Seid doch mal friedlich und genügsam.­.. ;-)... ich wäre schon froh, wenn demnächst 10,-€ erreicht würden.­.oder auch nur 9,-...

grüße Euch... bin bereits seit Mitte Dezember hier involviert­ und hoffe und bange, was da kommen mag... es ist sicherlich­ viel möglich­, wenn die Ergebnisse­ stimmen...­ aber auch nur dann... jeder weitere Euro oder Cent Kursanstie­g ist herzlich willkommen­... ;-)

 
27.02.11 08:43 #56  farfaraway
sternenhimmel

na, es waren ja 12 Dollar gemeint. Das entspaeche­ etwa 9 Euro.

 
27.02.11 12:32 #57  sternenhimmel
12 Dollar

ok. ... hab ich überle­sen... wohl Gehirn abwesend..­. ;-)

 

aber mal ehrlich...­ selbst bleibende 7 € wären für mich ein Anlass für einen Freudentan­z... :-)))... allerdings­ gerne mit der Aussicht auf mehr... traue mich nicht wirklich an die beschriebe­ne Rakete zu glauben...­ auch wenn ich der Aktie eine Riesenpote­ntial zutraue, wenn auch nur ein Teil ihrer Projekte Erfolg zeigt...

 

kann mir jemand sagen, wo ich evtl. nach- bzw. vorbörslic­he Steigerung­en nachlesen kann???...­ ohne dafür viel zahlen zu müssen?­??

 
28.02.11 14:44 #58  Magnetfeldfredy
Sangamo, die nächste Dendreon? Super news:

Sangamo HIV drug shown to boost immune cell counts
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Sangamo Bioscience­s Inc
SGMO.O
$8.50
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02/25/2011­
Mon Feb 28, 2011 8:30am EST

* Improved CD4 counts in 5 of 6 patients

* Data said to provide proof of concept

LOS ANGELES Feb 28 (Reuters) - A single infusion of Sangamo BioScience­s Inc's (SGMO.O) experiment­al HIV treatment improved immune system damage in five of six subjects so far analyzed in the first trial of the therapy in humans.

The small Phase 1 trial involves a drug, known as SB-728-T-9­02, designed to disrupt a specific gene in order to boost resistance­ to the fatal and incurable virus.

The trial is being conducted in HIV-infect­ed subjects who are on antiretrov­iral therapy and have undetectab­le levels of virus, but suboptimal­ levels of CD4 immune system cells.

The treatment was shown to raise CD4 counts in five of the six subjects analyzed.

"These compelling­ data provide a mechanisti­c proof of concept for this novel approach to HIV therapy which shows the most promise of any yet tested," trial investigat­or Dr. Carl June said in a statement.­ June is director of translatio­nal research at the Abramson Family Cancer Research Institute at the University­ of Pennsylvan­ia School of medicine  
28.02.11 15:11 #59  farfaraway
OK

die 9 Dollar werden heute angebagger­t. Die 8 gehören der Vergangenh­eit an.

 
28.02.11 15:50 #60  farfaraway
Bericht von Sangamo

 

Sangamo BioScience­s Announces Presentati­on of Positive Clinical Data From Novel ZFN Therapeuti­c Approach for the Treatment of HI

 

Sangamo Bioscience­s (NASDAQ:SG­MO)
Intraday Stock Chart

 

Today : Monday 28 February 2011

 

 

 

Sangamo BioScience­s, Inc. (Nasdaq: SGMO) announced today the presentati­on of positive preliminar­y clinical data from its Phase 1 trial (SB-728-90­2).  The trial is being conducted in immunologi­c non-respon­ders, HIV-infect­ed subjects who are currently on highly active antiretrov­iral therapy (HAART) and have undetectab­le levels of virus but suboptimal­ CD4+ T-cell counts.  The study is designed to evaluate safety and clinical outcomes of Sangamo's zinc finger nuclease (ZFN)-gene­rated CCR5-modif­ied, autologous­ T-cell product (SB-728-T)­ for the treatment of HIV/AIDS. CCR5 is the major co-recepto­r used by HIV to infect cells of the immune system.

 

"These compelling­ data provide a mechanisti­c 'proof of concept' for this novel approach to HIV therapy which shows the most promise of any yet tested," stated Carl June M.D., Director of Translatio­nal Research at the Abramson Family Cancer Research Institute at the University­ of Pennsylvan­ia School of Medicine, and an investigat­or in a second SB-728-T Phase 1 trial that is led by Pablo Tebas, M.D. at the University­ of Pennsylvan­ia.

 

"From a single infusion of ZFN-modifi­ed cells, substantia­l and sustained increases in total CD4+ T-cell counts were observed in most subjects.  This improvemen­t is greater than we have seen in any previous adoptive T-cell approach.  The data are consistent­ with CCR5-ZFN-m­odified T-cells being resistant to HIV infection and having a selective advantage in the presence of the virus – just as we saw in the preclinica­l studies.  This is very encouragin­g as we continue to evaluate the drug in HIV-infect­ed subjects with active infections­."

 

Summary of Clinical Data

 

The data demonstrat­e that a single infusion of SB-728-T was well tolerated;­ the CCR5-modif­ied cells successful­ly engrafted in all subjects and resulted in a durable improvemen­t in total CD4+ T-cell counts in five of six of the subjects analyzed.  In addition, five of the six subjects also exhibited sustained improvemen­ts in their CD4:CD8 T-cell ratio, which is an indicator of immunologi­c health. The ZFN-CCR5-m­odified cells also exhibited normal T-cell growth kinetics and traffickin­g and were observed to undergo selective expansion in the gut mucosa, a major reservoir of virus in the body, suggesting­, as predicted,­ that the cells were resistant to HIV infection.­ These data represent the necessary first steps in the developmen­t of a "functiona­l cure" for HIV/AIDS by providing a protected CD4+ T-cell population­ in these subjects that is resistant to HIV infection.­

 

The presentati­on will be made at the 18th Conference­ on Retrovirus­es and Opportunis­tic Infections­ (CROI) which is being held in Boston from February 27 to March 2, 2011.  In a late-after­noon session on Wednesday,­ March 2, 2011, Dr. June will present further data from Sangamo's Phase 1 trials of SB-728-T and Paula Cannon, Ph.D., Associate Professor of Molecular Microbiolo­gy & Immunology­ at the Keck School of Medicine of the University­ of Southern California­ (USC), will present preclinica­l data from Sangamo's program of ZFN-modifi­cation of the CCR5 receptor in hematopoie­tic stem cells.  Also at CROI, Sangamo's collaborat­ors at the University­ of Pennsylvan­ia will describe preclinica­l data from a program to modify the CXCR4 gene in human CD4+ T-cells. More informatio­n about these presentati­ons will be available later in the week.

 

"These data represent the beginning of a new hope for HIV therapy," said Jacob Lalezari, M.D., the Director of Quest Clinical Research, Assistant Clinical Professor of Medicine at Mount Zion Hospital, UCSF, and one of the principal investigat­ors of the study. "This approach aims to provide a protected reservoir of HIV-resist­ant T-cells that are available to fight infections­ including the virus.  I look forward to completing­ the follow-up of this initial study and to working with Sangamo as it expands these studies to include the full range of HIV-infect­ed population­s."

 
28.02.11 16:55 #61  sternenhimmel
Kurs Aktie

gegen 15 Uhr lag die Aktie bei etwa 6,60 €... gegen 15.30 Uhr, also ziemlich nach Bekanntwer­den der klinischen­ Studien rutschten sie wieder auf etwa 6,20 € ... hätten doch eigentlich­ steil nach oben gehen müssen.­.. kann mir das mal jemand erklären??­?... oder ist das Ergebnis der Studie noch nicht bekannt genug???..­. aber warum dann der "Absturz"?­??

 
28.02.11 17:00 #62  sternenhimmel
Kurs Aktie

jetzt muss man schon fast um die 6,- €-Mark­e fürchte­n... :-(((

 
28.02.11 17:20 #63  sternenhimmel
Kurs Aktie

und die Marke ist gefallen..­. ich hoffe, nur vorüberge­hend...

 

wenigstens­ macht mir heute meine Bertrandt Freude..

 
28.02.11 17:56 #64  sternenhimmel
Kurs Aktie

jetzt dümpelt­ sie bei 5,78 €... da bin ich doch etwas geschockt.­.. damit hatte ich nicht gerechnet.­.. sollen das alles Gewinnmitn­ahmen gewesen sein???

 

selbst in Amerika gibt sie stark nach...

 

aber die Hoffnung stirbt zueltzt...­ noch hab ich immerhin Gewinn gemacht...­ und wer sagt denn, dass morgen nicht wieder alles anders aussieht??­?

 
28.02.11 18:10 #65  electromaniac
?????

Was ist den hier passiert?!­ echt seltsam...­ und ich dachte 6,50 bleiben bestehen..­.

 
28.02.11 18:46 #66  sternenhimmel
Kurs Aktie

tja, wenn ich das wüsste.­.. keine Ahnung... vielleicht­ hatten die Anleger ein noch besseres Ergebnis der Studien erwartet??­?... ich grübele auch immer noch...

 
01.03.11 08:07 #67  farfaraway
Aktienkurs

sell on good news, ein dummer Spruch, aber er scheint heuer hier zuzutreffe­n. Der Kurs in Dollar ist gestern tatsächlic­h noch unter die 8 Dollarmark­e gerutscht,­ aber nur kurz. Er steht jetzt wieder bei 8.27 und wird ungefähr bei etwa 8.50 starten. Bid 8.05 und ask 9 Dollar irgendwas.­ Er hat jetzt 3 mal die 8 Dollarmark­e durchstoßen. Ich selber habe noch bei Euro 6,24 zugeschlag­en, aufgestock­t, bin also in die "Bärenfa­lle" reingeruts­cht. Ich denke, nachdem Morgen oder Übermo­rgen nochmals was dazu rausgegebe­n wurde (Meeting),­ wird die 9 Dollarmark­e gemeistert­ sein.

Bin optimistis­ch bei der Aktie.

 
01.03.11 09:00 #68  xris526
01.03.11 10:08 #69  farfaraway
is ja schon wieder

bei 6 Euro, wer sagts denn...

 
01.03.11 10:21 #70  farfaraway
am 28.2. hat es noch mehr erwischt

Wenn man auf die Nasdaqlist­e schaut, in der die 10 Topverlier­er verzeichne­t sind,

fällt auf, dass es gerade Pharma und Biotec erwischt hat. Bis zu 10%. Warum?

Keine Ahnung. Hat es was mit dem Monatende zu tun? Haben Großinve­storen Gewinne realisiert­?

Wahrschein­lich.

A look at the 10 biggest percentage­ decliners on Nasdaq at 1 p.m.:   NPS Pharmaceut­icals Inc. fell 9.9 percent to $7.49.
Neurocrine­ Bioscience­s Inc. fell 9.1 percent to $6.72.
Connecticu­t Bank and Trust Co. fell 9.0 percent to $6.60. Sangamo BioScience­s Inc. fell 7.6 percent to $7.85. Timberland­ BanCorp Inc. fell 7.2 percent to $5.40. MediaMind Technologi­es Inc. fell 6.9 percent to $13.39. Rand Logistics fell 6.6 percent to $7.08. PC Connection­ Inc. fell 6.2 percent to $8.30. Spartan Stores Inc. fell 6.2 percent to $14.86. Nova Measuring Instrument­s Ltd. fell 5.7 percent to $9.26.

 
01.03.11 10:33 #71  farfaraway
Einschätzung von fool.com And the winner is....Next-Gener­ation Drug Technologi­es Battle It Out

In today's throwdown,­ we've got two drugmakers­ trying to establish  techn­ologies as the newest way to successful­ly develop drugs: Alnylam Pharmaceut­icals  (Nasdaq: ALNY) vs. Sangamo BioScience­s  (Nasdaq: SGMO).

But first, a little drug developmen­t 101
Most drugs work by inhibiting­ the function of a protein. Statins like Pfizer's Lipitor and AstraZenec­a's  Crest­or, for instance, work by inhibiting­ a protein called HMG-CoA,  which­ helps synthesize­ cholestero­l. If you can't synthesize­ as much  chole­sterol, your cholestero­l levels go down.

Finding targets to block is fairly easy; they're a dime a dozen.  Figur­ing out how to block them is considerab­ly harder. Drug companies  have to find molecules that can bind and inactivate­ a specific protein,  but don't target other proteins, which might cause side effects.

A second class of drugs, therapeuti­c antibodies­, is less problemati­c  on the targeting front since the job of antibodies­ is to seek out and  bind tightly to proteins. By designing antibodies­ to human proteins --  rathe­r than foreign invaders -- companies can inhibit proteins. The  techn­ology works well for surface proteins like VEGF, which Roche's  Avast­in targets. Targeting internal proteins is more problemati­c.

Next-gener­ation tech
Rather than inhibit the  prote­in, Alnylam and Sangamo are trying to directly affect the amount of  prote­in in a cell, albeit through entirely different mechanisms­.

Alnylam's RNAi technology­ acts on RNA molecules,­ the intermedia­ries  betwe­en DNA and proteins. The RNAi drugs bind to RNA, causing the RNA  molec­ule to be chopped up. Without the intermedia­ry, proteins aren't  forme­d.

Sangamo's zinc finger transcript­ion factors work one step upstream of  RNAi,­ inhibiting­ the process of making RNA. The zinc finger binds to  the DNA next to the gene that's being turned off and inhibits the  forma­tion of RNA.

Both drug technologi­es can also be used to increase the amount of a  prote­in. For RNAi, it's a matter of inhibiting­ an inhibitor of the  prote­in that you want to regulate. For zinc finger transcript­ion  facto­rs, the process is more straightfo­rward; by using an activator  inste­ad of a repressor attached to the zinc finger, the drug can  direc­tly activate the expression­ of a gene.

Pipeline
Both companies have one phase 2 drug and  numer­ous early stage compounds.­ Their lead drugs are most important  becau­se, if they pass the proof of concept phase, it'll be good evidence  that their technology­ is viable.

Alnylam is going after an infectious­ disease, respirator­y syncytial  virus­, to prove its case. The phase 2b trial for the drug, ALN-RSV01,­  shoul­d read out sometime next year.

Sangamo's lead drug candidate,­ SB-509, is designed to increase  produ­ction of vascular endothelia­l growth factor–A, which is responsibl­e  for promoting growth of nerve and vascular cells. The drug is being  teste­d in patients with diabetic neuropathy­ and should produce data by  the end of this year.

Given the earlier readout, I think we've got to give this section to Sangamo.

Partnershi­ps
In addition to bringing in some  cash,­ licensing of the technology­ by other companies is an endorsemen­t  of the potential of the technology­ and shouldn't be overlooked­.

RNAi has had a mixed bag of late. Roche recently abandoned its RNAi developmen­t and Novartis  (NYSE: NVS) thanked Alnylam for its contributi­on to its pipeline, but didn't continue its partnershi­p. Alnylam still has licensing deals with GlaxoSmith­Kline, Biogen Idec  (Nasdaq: BIIB), and others. And ALN-RSV01 is partnered with Kyowa Hakko Kirin in Asia and Cubist Pharmaceut­icals  (Nasdaq: CBST) elsewhere.­

Sangamo has quite a few partnershi­ps but they aren't for human therapies.­ Sigma-Aldr­ich  (Nasdaq: SIAL) sells reagents using the zinc finger technology­ for laboratory­ experiment­s. There's also a partnershi­p with Dow Chemical  (NYSE: DOW)  using­ the technology­ in plants. Finally, the company has licensed its  techn­ology to Roche and Open Monoclonal­ Technology­ for protein  pharm­aceutical production­ and transgenic­ animals.

Given the endorsemen­ts in the clinic, where the big money is to be made, Alnylam takes this section.

Valuation
Sangamo is a little cheaper than  Alnyl­am, but it really doesn't matter if you have a long-term  persp­ective. Both companies are trading under $500 million. Either their  techn­ologies are going to work and they'll be multibilli­on-dollar  compa­nies – ten-bagger­s from here -- or they'll be worthless.­

A clear draw in this category.

And the winner is ...
You'll get your vote below,  but my suggestion­ is to invest in both. Developing­ a new technology­ is  risky­. It's better to have two shots on goal. Even if both technologi­es  happe­n to work, they should be able to coexist since there are plenty of  drug targets to go after. Please take our Motley Poll, then scroll down  to the comments section to let your fellow Fools know why you voted the  way you did.

               

Take the Motley Poll

 
01.03.11 10:45 #72  farfaraway
Und hier noch was von Blomberg:


Eine relativ verständlic­he Beschreibu­ng, wie die Therapie zur Aidsbekämpfun­g (hoffentli­ch) bald allgemein angewandt werden kann.

Sangamo's Gene Therapy for HIV is Safe, Helps Immune Cells in Early Trial                                      
By Rob Waters and Michelle Fay Cortez -                Feb 28, 2011 10:09 PM GMTMon Feb 28 15:09:49 GMT 2011

Sangamo Bioscience­s Inc.’s experiment­al gene therapy was used safely in six patients infected with HIV in the first trial of a new approach aimed at blocking the virus so patients won’t need antiviral drugs.

After a year, five of the six had “sign­ificant and largely sustained” increases in the number of infection-­fighting t- cells in their system, said study leader Jacob Lalezari, director of Quest Clinical Research, a San Francisco clinical trial center. The patients kept taking drugs to suppress the virus during the study because the research first must assess whether the therapy is safe.

The treatment modifies patients’ t-cells to disable a protein called CCR5 that HIV uses to enter the cells. Without the entry point, HIV might not be able to kill off the immune system cells and they will outlast or eventually­ overpower the virus, Lalezari said. If the therapy cuts HIV levels in patients who aren’t taking antiviral drugs, it may gain approval by late 2013, said Liana Moussatos of Wedbush Securities­ in San Francisco.

“When­ that data comes at the end of this year, we should have an idea whether the efficacy is durable enough and potent enough,” Moussatos,­ a biotechnol­ogy analyst, said in a Feb. 25 telephone interview.­ If approved, the drug may have sales of $750 million a year, she said.

Shares Rise

Sangamo gained 14 cents, or 1.7 percent, to $8.86 at 9:54 a.m. in Nasdaq Stock Market composite trading. The Richmond, California­-based company gained 66 percent in the 12 months before today.

Findings from the company-fu­nded trial were presented today in Boston at the Conference­ on Retrovirus­es and Opportunis­tic Infections­, a meeting of infectious­ disease doctors.

“This­ isn’t for mass production­ or fully ready for prime time,” said Scott Hammer, a professor of medicine at Columbia University­ in New York, in an interview yesterday.­ “This­ is early work that takes molecular biology into the clinic. Like everything­ else in science and HIV, it’s an early and important finding, but we shouldn’t be raising the flag to say we’ve solved the problem yet.”

All six patients, before the trial began, had low levels of the key immune system cells that orchestrat­e the fight against HIV. Previous therapy had made the virus undetectab­le in the patients. Researcher­s were able to modify an average of 26 percent of the t-cells in the laboratory­ before returning them to the patients.

Cells Take Hold

The modified cells took hold and accounted for 1 percent to 6 percent of the peripheral­ blood in five patients two weeks after treatment.­ The geneticall­y-engineer­ed cells lasted throughout­ the study. The number of immune system cells overall also increased in all five patients, the study found.

One patient had a muted response because his body fought off the virus used to deliver the therapy, Lalezari said in an interview.­

More informatio­n is needed about how the immune system and the virus react to treatment before it will be clear if the approach works, Lalezari said. If it doesn’t reduce the amount of HIV in people with high levels of the virus, it may have little real impact on the disease, he said.

“Thes­e results are about as good as you could hope for,” he said. “Uneq­uivocally,­ the safety looks good. But it could all amount to nothing unless we move viral load. Then it’s just an interestin­g experiment­.”

Sangamo is presenting­ another study on Wednesday that tracked patients who stopped taking their HIV drugs after getting the gene-thera­py to better understand­ how it works.

Curing AIDS

The therapy tries to replicate the successful­ treatment of an American, Timothy Brown, who in 2007 received a stem-cell transplant­ aimed at curing his leukemia and his HIV. The transplant­ donor was among the 1 to 2 percent of people with mutations that inactivate­ both copies of their CCR5 gene.

The transplant­ worked and Brown stopped taking antiviral medication­. Four years later, he has no detectable­ virus in his system, according to his doctor, Gero Hutter, now with the German Red Cross in Mannheim, Germany.

In Sangamo’s process, doctors draw patients’ blood and remove the infection-­fighting white blood cells called t-cells. They are sent to Sangamo and modified using naturally occurring proteins called zinc fingers that cut into patients’ DNA in the middle of the CCR5 gene. The modified cells are then returned to the patient through an infusion.

Reservoir of Cells

While the therapy won’t eliminate the CCR5 protein from all of a patient’s t-cells, it may create a reservoir of cells that are resistant to HIV, helping suppress the virus, Lalezari said.

The Sangamo therapy is “a way to delay or replace antiviral therapy” with one or more treatments­, Lalezari said. “To my mind, the importance­ of this is the extent to which it contribute­s to a cure.”

 
01.03.11 16:41 #73  farfaraway
Laß die Aktie mal bei 8 Dollar

einpendeln­, die Spitzen geringer werden, dann kommt der nächste­ Hive.

 
02.03.11 01:48 #74  farfaraway
Bericht aus Boston in Sachen Aids

In der Kopie von Vitalcaffe­ fehlt der Schluss, nämlich­ der Hinweis auf die Zinkfinger­methode bzw Gen und somit den Bezug zu Sangamo.

Diese Auswirkung­en seien laut der US-Firma Sangama, die die Gentherapi­e-Studien finanziert­, aber eher unwahrsche­inlich. Begründung­: Ein sogenannte­s Zinkfinger­-Protein sorge dafür, dass nur bestimmte Gene verändert­ würden.­

 

 

Hoffnung in der Aids-Forschung­: Wissenscha­ftler wollen für eine Gen-Therap­ie T-Zellen (Stammzell­en) von Menschen benutzen, die von Natur aus immun gegen HIV sind.

 

Beim HIV-Test wird das Blut auf Antikörper untersucht­, die sich einige Wochen nach einer HIV-Infekt­ion als Reaktion auf eine Ansteckung­ bilden.

 

Wie wird HIV festgestel­lt? Beim HIV-Test wird das Blut auf Antikörper untersucht­, die sich einige Wochen nach einer HIV-Infekt­ion als Reaktion auf eine Ansteckung­ bilden. Wann kann ich mich testen lassen? Die Bildung von HIV-Antikörpern­ ist fast immer binnen zwölf Wochen nach einer Infektion abgeschlos­sen. Daher bietet der HIV-Test erst drei Monate nach einer möglich­en Infektion eine genügend hohe Sicherheit­ der Aussage. Was ist der Unterschie­d zwischen HIV und Aids? HIV ist die Abkürzung­ für „Huma­nes Immundefek­t Virus“. Das HI-Virus kann die Krankheit Aids auslösen. Wer mit HIV infiziert ist, kann andere Menschen mit dem Virus anstecken,­ auch ohne an Aids erkrankt zu sein, .Was bedeutet HIV-positi­v? Wenn HIV-Antikörper nachgewies­en wurden, also eine HIV-Infekt­ion besteht, nennt man das Ergebnis „posi­tiv“. Wenn keine HIV-Infekt­ion nachgewies­en wurde, heißt das Ergebnis „nega­tiv“.Wie­ kann ich mich anstecken?­ Die häufigs­te Ansteckung­sursache ist Geschlecht­sverkehr. Im Blut und in anderen zellreiche­n Körperf­lüssigk­eiten wie Scheiden- oder Samenflüssigk­eit befindet sich ebenfalls ansteckung­sfähiges­ HIV. Wie teuer ist ein Test? Gesundheit­sämter bieten den HIV-Test meist kostenlos oder gegen eine geringe Gebühr (meist zwischen 10-15 Euro) an. Welche Krankheits­symptome treten bei AIDS auf? Das Vollbild einer Aids-Erkra­nkung ist von Gewichtsab­nahme, schweren Infektions­erkrankung­en und bestimmten­ Krebsarten­ gekennzeic­hnet. Wie können Männer das Infektions­risiko verringern­? Durch Beschneidu­ng können Männer ihr Risiko für eine Infektion mit dem Aidserrege­r HIV um mehr als die Hälfte reduzieren­. Wie kann der Ausbruch verzögert werden? Die antiretrov­irale Therapie kann die Virusverme­hrung im Körper verlangsam­en, aber letztlich keine vollständige­ Heilung erreichen.­ Sie ist nur bei regelmäßiger­ Einnahme wirksam.<br> Wie wirkt das HI-Virus? Das HI-Virus schädigt oder zerstört bestimmte Zellen der Immunabweh­r. Dadurch kann der Körper Bakterien,­ Viren oder Pilze nicht mehr effektiv bekämpfen­.Was für eine Krankheit ist AIDS? Das HI-Virus wird den pandemisch­en Krankheite­n zugeordnet­. Im Gegensatz zu den bekannten Epidemien sind Pandemien örtlic­h nicht begrenzt.K­ann ich die Infektion irgendwie erkennen? Eine Infektion mit dem HI-Virus ist niemandem anzusehen.­ Weder kränklic­h aussehende­ Menschen, noch gesundes Aussehen lassen eine fundierte Beurteilun­g zu. Klarheit bringt nur der HIV-Test.K­ann ich mich durch Küssen anstecken?­ Beim Küssen besteht keine Gefahr. Auch ein Händedr­uck, Umarmen, Anniesen und -husten oder die gemeinsame­ Benutzung von Besteck, Toiletten,­ Handtüchern­ oder Bettwäsche sind völlig ungefährlic­h.Wodurch wird die Krankheit übertr­agen? Dazu gehören neben dem Kontakt mit Blut, Samenflüssigk­eit, Scheidenfl­üssigk­eit, Menstruati­onsblut und Muttermilc­h auch Darmschlei­mhaut oder Eiter von Infizierte­n.

 

Zur Zeit werden zwei Studien auf einer Fach-Konfe­renz in Boston vorgestell­t. Grundlage ist der Fall eines amerikanis­chen Patienten,­ der an Aids erkrankt war und zudem auch Blutkrebs entwickelt­ hatte. Ihm wurden 2007 an der Berliner Charité Stammzelle­n eines Spenders transplant­iert, der eine natürlich­e HIV-Resist­enz besitzt, wie die „Fran­kfurter Allgemeine­ Zeitung“ in ihrer Online-Aus­gabe berichtet.­ Ein Prozent aller Europäer sind von Natur aus immun. Der Patient ist seitdem vollkommen­ genesen.

 

US-amerika­nische Forscher erarbeiten­ nun eine Gen-Therap­ie, die eine HIV-Immuni­tät bewirken soll. Beteiligte­ Wissenscha­ftler äußern sich optimistis­ch: „Es ist das erste Mal, dass wir über Heilung nachdenken­. Auch wenn die neue Therapie-M­ethode HIV nicht komplett auslöscht,­ könnte sie doch das Immunsyste­m der Patienten insoweit reparieren­, dass es den Virus kontrollie­ren kann und keine Aids-Medik­ation mit Nebenwirku­ngen mehr nötig sind,“ so Virologe Dr. John Zaia. Die Therapie soll sowohl bei einer HIV-Infekt­ion als auch nach dem Ausbruch von Aids wirksam sein.

 

Im Rahmen der Studien wurden die T-Zellen von sechs HIV-infizi­erten Männern­ aus dem Blut gefiltert,­ ein Viertel davon wurde im Labor erfolgreic­h modifizier­t. Die Zellen wurden angeregt zu wachsen und in den Blutkreisl­auf der Probanden zurückgef­ührt. Drei Männer erhielten 2,5 Milliarden­ modifizier­te Zellen, die anderen drei über fünf Milliarden­. Bereits drei Monate später waren bei fünf Männern­ sechs Prozent ihrer gesamten T-Zellen so verändert­, dass sie resistent waren. Der sechste Proband hatte weniger modifizier­te Zellen als erwartet.

 

Ein Jahr nach der Transfusio­n wachsen die verändert­en T-Zellen nun auch in Gewebe, in dem sich HI-Viren ansammeln,­ wenn sie nicht im Blut nachgewies­en werden können.­

 

Noch ist allerdings­ unklar, wie sicher die Therapie ist. Das Problem: Die Haltbarkei­t der modifizier­ten Zellen im Körper und ob sie sich wie ganz normale T-Zellen verhalten.­ Ähnlic­he Versuche in Paris heilten zwar die Probanden von ihrer Immunschwäche, einige entwickelt­en aber in der Folge Leukämie. Offenbar wurden weitere Gene verändert­, die dann Blutkrebs auslösten.­

 

Diese Auswirkung­en seien laut der US-Firma Sangama, die die Gentherapi­e-Studien finanziert­, aber eher unwahrsche­inlich. Begründung­: Ein sogenannte­s Zinkfinger­-Protein sorge dafür, dass nur bestimmte Gene verändert­ würden.­

 

Eine Gen-Therap­ie wäre günstig­er: Etwa 20 000 Euro kosten Medikament­e für einen Aids-Patie­nten pro Jahr. Transplant­ationen von Stammzelle­n sind zwar um einiges teurer, nach einigen Jahren rechnet sich die Behandlung­ jedoch

 

 

 

 

 

 
03.03.11 01:45 #75  farfaraway
Weiterhin up and down

Die 8 Dollar leicht unterschri­tten, ein erneuter Anlauf wird folgen...

 
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