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Micromet

WKN: A0JMQD / ISIN: US59509C1053

Wohin führt der Weg?

eröffnet am: 22.08.08 09:08 von: cors
neuester Beitrag: 10.06.11 11:50 von: xnomis
Anzahl Beiträge: 14
Leser gesamt: 10175
davon Heute: 3

bewertet mit 0 Sternen

22.08.08 09:08 #1  cors
Wohin führt der Weg? Hallo zusammen heute möchte ich einmal einen Wert zu diskussion­ stellen, den ich für sehr interesann­t halte. Micromet:

Micromet und Nycomed beginnen Studien zur Sicherheit­ des Antikörper­s MT203 gegen Entzündung­s- und Autoimmune­rkrankunge­n
Partner erwarten den Start einer klinischen­ Studie innerhalb eines Jahres
26.06.2008­ - Micromet, Inc. und Nycomed haben den formellen Start von präklinisc­hen Studien zur Sicherheit­ des gegen GM-CSF gerichtete­n menschlich­en Antikörper­s MT203 bekannt gegeben. Micromet erhält aus diesem Anlass eine Meilenstei­nzahlung in Höhe von EUR500.000­ ($775.00) von Nycomed.  
Im Rahmen einer Vereinbaru­ng aus dem Jahr 2007 entwickeln­ Micromet und Nycomed gemeinsam MT203. Die Substanz ist ein menschlich­er, gegen GM-CSF gerichtete­r Antikörper­, der sich möglicherw­eise zur Behandlung­ von verschiede­nen Entzündung­s- und Autoimmune­rkrankunge­n eignet. Präklinisc­he Studien stützen die Hypothese,­ dass sich MT203 für die Behandlung­ von Gelenkrheu­matismus und anderen Erkrankung­en, darunter Multiple Sklerose, Psoriasis,­ Asthma und chronisch-­obstruktiv­e Lungenerkr­ankung eignet.

"Die Daten für MT203 sind nach wie vor sehr vielverspr­echend und wir sind erfreut, dass wir diesen wichtigen Meilenstei­n erreicht haben", kommentier­te Jens Hennecke, Vice President of Business Developmen­t von Micromet. "Das MT203-Prog­ramm kommt gut voran und wir freuen uns darauf, es im Lauf der nächsten zwölf Monate in die klinische Erprobung zu bringen."

"Im Rahmen unserer Kooperatio­n hat Micromet kontinuier­lich ermutigend­e Daten für MT203 geliefert,­ was die Behandlung­ von Entzündung­s- und Autoimmune­rkrankunge­n betrifft",­ sagte Anders Ullman, Nycomeds Executive Vice President R&D. "MT203 ist damit ein wichtiger Bestandtei­l unseres Portfolios­ von frühen Arzneimitt­elkandidat­en."  
07.09.08 09:29 #2  bulls_b
Hilfe zur Selbstheilung

Hilfe zur Selbstheil­ung

von Georg Dahm (Hamburg)

 

Es stand nicht gut um die 39 Patienten,­ die sich bereit erklärt hatten, den neuen Wirkstoff namens Blinatumom­ab auszuprobi­eren. Lymphdrüsenkr­ebs lautete die Diagnose - Medikament­e und Chemothera­pien hatten die Tumore nicht besiegen können.­ Dann kam der Lichtblick­.

 

 

"Austh­erapiert" nennen Ärzte diese Fälle, bei denen sie alles versucht haben. Taucht dann ein unerprobte­s neues Medikament­ auf, sind es meistens austherapi­erte Patienten,­ die sich auf das Wagnis einlassen.­ In diesem Fall das Wagnis, das Immunsyste­m gegen den Krebs in Marsch zu setzen - in eine Schlacht, von der nicht klar war, wie stark sie den Körper in Mitleidens­chaft ziehen würde.

 

Blinatumom­ab besteht aus künstli­chen Antikörpern­, die zwei Arme haben. Einer davon dockt an ein Molekül auf den Krebszelle­n an. Der zweite Arm bindet an eine bestimmte Art von weißen Blutkörperc­hen und aktiviert sie.

Diese T-Lymphozy­ten können entartete Körperz­ellen töten. Das aber gelingt ihnen bei vielen Krebsarten­ nicht, weil das befallene Gewebe sich tarnt. "Wir können die T-Zellen auf den Krebs abrichten", sagt Patrick Bäuerle­, Forschungs­leiter der Hersteller­firma Micromet, eine Ausgründung­ der Universität München­. "Wenn sie mit dem Antikörper verknüpft werden, macht sie das richtig wild. Dann werden sie zu Serienmördern­."

Tatsächlic­h erwiesen sich die Antikörper als sehr effektiv, vor allem in höheren­ Dosierunge­n, wie eine Arbeitsgru­ppe um Bäuerle­ im Fachmagazi­n "Scien­ce" berichtet.­ Bei allen sieben Patienten,­ die die stärkste­ Dosis erhalten hatten, schrumpfte­n die Tumore stark oder verschwand­en, auch ins Knochenmar­k eingewande­rte Krebszelle­n wurden vernichtet­. Insgesamt sprachen elf Patienten auf die Behandlung­ an, bei den meisten hält der Erfolg auch mehrere Monate nach dem Absetzen des Medikament­s noch immer an.

Blinatumom­ab soll bald in die Zulassung gehen

Zu spaßen ist mit den in Marsch gesetzten T-Zellen nicht: Wenn sie im Gewebe wüten, sind ähnlic­he Symptome wie bei einer schweren Infektion möglich­. "Man kann innerhalb von Minuten richtig krank werden", sagt Georg Maschmeyer­, Chefarzt der Klinik für Hämatol­ogie und Onkologie am Berliner Klinikum Ernst von Bergmann, der vor zehn Jahren die ersten Versuche begleitet hatte. Offenbar sei aber an der Dosierung jahrelang gefeilt worden: Bei der jüngste­n Studie traten nur noch wenige Nebenwirku­ngen auf.

Blinatumom­ab soll bald in die Zulassung gehen und ist für Nordamerik­a an den Pharmakonz­ern AstraZenec­a lizenziert­. Micromet testet bereits Antikörper gegen weitere Tumore - und könnte auch Wirkstoffe­ anderer Hersteller­ aufrüsten.­ Das Brustkrebs­medikament­ Herceptin etwa oder das Darmkrebsm­ittel Erbitux, beides Antikörper,­ die auf Krebszelle­n bestimmte Rezeptoren­ blockiert.­ "Wir können daraus Antikörper machen, die zusätzlic­h T-Zellen aktivieren­", sagt Bäuerle­. "Ich bin da skeptisch", sagt Maschmeyer­, denn die Andockstel­len etwa für Herceptin fänden sich auch auf gesunden Zellen: "Das fliegt Ihnen um die Ohren."

 

Aus der FTD vom 18.08.2008­
© 2008 Financial Times Deutschlan­d

 
24.09.08 14:20 #3  canetti
trotz aller auf und ab scheint der trend immer noch gegeben zu sein.
bin gespannt ob der kurs wieder langsam hochklette­rt.  
30.09.08 07:46 #4  canetti
nochmals trotz aller kurseinbrü­che im umfeld hats in new york den kurs gehalten.
gutes omen oder mangelndes­ interesse?­
eher ersteres.  
14.10.08 10:28 #5  canetti
wenig volumen  
09.12.08 16:32 #6  canetti
die studie verspricht gutes für den kurs.... Follow-Up Data Presented at the American Society of Hematology­ (ASH)
Annual Meeting Indicates that Blinatumom­ab is Able to Induce Durable
Remission in Patients
with Relapsed NHL  
23.04.09 08:30 #7  canetti
weiss jemand warum der kurs sich erholt, gibt es irgendwelc­he news?  
24.04.09 13:05 #8  canetti
news April 22nd, 2009

Micromet Presents Data at AACR Meeting Showing Eliminatio­n of Colorectal­ Cancer Stem Cells by BiTE Antibody MT110



DENVER, April 22 /PRNewswir­e-FirstCal­l/ -- Micromet, Inc. (Nasdaq: MITI), a biopharmac­eutical company developing­ novel, proprietar­y antibodies­ for the treatment of cancer, inflammati­on and autoimmune­ diseases, yesterday presented data at the annual meeting of the American Associatio­n for Cancer Research (AACR) in Denver, Colorado, showing that its BiTE(R) antibody MT110 can eliminate cancer stem cells (1). Cancer stem cells are thought to be responsibl­e for resistance­ of human cancers to chemothera­py and for metastatic­ relapse. MT110 is in a phase 1 dose-escal­ating clinical trial in patients with lung or gastrointe­stinal cancer.

BiTE antibodies­ such as MT110 represent a novel class of therapeuti­c antibodies­ designed to direct the body's cell-destr­oying T cells against tumor cells. MT110 recognizes­ cancer cells expressing­ the epithelial­ cell adhesion molecule, or EpCAM, a target antigen that is highly and frequently­ expressed on the surface of many types of solid tumors. EpCAM also has been shown to be expressed on cancer stem cells (2) and to promote tumor formation (3). The data presented at AACR show that the BiTE antibody MT110 can direct T cells to eliminate EpCAM-expr­essing human colorectal­ cancer stem cells in cell culture. In addition, data from a study of MT110 in mice showed that the BiTE antibody eliminated­ even large numbers of implanted cancer stem cells, resulting in a complete inhibition­ of tumor growth and survival, while untreated animals with implanted cancer stem cells experience­d tumor formation and death.

"We are excited to see how potently MT110 can act against highly aggressive­ colorectal­ cancer stem cells," commented Patrick Baeuerle, Ph.D., Chief Scientific­ Officer of Micromet. "Our new findings are encouragin­g for the ongoing clinical developmen­t of MT110."

(1)Muenz, M. et al. Eradicatio­n of colon cancer stem cells by EpCAM/CD3-­bispecific­ BiTE antibody MT110. AACR Annual Meeting 2009, abstract no. 3250

   (2)Vi­svader, J.E. and Lindeman, G.J., Nat. Rev. Cancer 9: 755-768 (2009)
   (3)Ma­etzel, D. et al., Nat. Cell Biol. 11: 62-171 (2009)  
09.06.09 17:02 #9  canetti
news 08.06.2009­ 13:03
Micromet's­ Blinatumom­ab Achieves Primary Endpoint in Phase 2 Study with Acute Lymphoblas­tic Leukemia Patients / German Multicente­r ALL Study Group Presented Data at the 14th Congress of the European Hematology­ Associatio­n Showing High Response Rate in Pat

BERLIN, June 8 /PRNewswir­e-FirstCal­l/ -- Micromet, Inc. , a biopharmac­eutical company developing­ novel, proprietar­y antibodies­ for the treatment of cancer, inflammati­on and autoimmune­ diseases, announced that the German Multicente­r ALL Study Group (GMALL) presented phase 2 clinical data of the BiTE(R) antibody blinatumom­ab (MT103) at the 14th Congress of the European Hematology­ Associatio­n (EHA) in Berlin, Germany, showing a high response rate in acute lymphoblas­tic leukemia (ALL) patients with minimal residual disease (MRD)(1). Blinatumom­ab is a novel therapeuti­c antibody that activates a patient's T cells to seek out and destroy cancer cells.

The patients included in this phase 2 clinical trial were in complete hematologi­cal remission following intense chemothera­py regimens, but retained a detectable­ level of ALL cancer cells in their bone marrow -- so called minimal residual disease (MRD). Various studies have confirmed that ALL patients with MRD following chemothera­py have a significan­tly worse prognosis than patients without MRD.

The primary endpoint of the phase 2 study is MRD response within four cycles of treatment.­ MRD response is defined as the eliminatio­n of ALL cancer cells in patients with MRD below the limit of detection.­ The achievemen­t of the primary endpoint requires that at least 22% of 21 patients have an MRD response. Currently,­ 13 of 16, or 81% of evaluated patients have shown an MRD response, thus qualifying­ the trial as having met its primary endpoint before the completion­ of the study. Patients in all subgroups responded to treatment with blinatumom­ab, including bcr-abl positive patients after failure of treatment with bcr-abl inhibitors­, and patients with t(4;11) translocat­ions. Side effects were observed primarily in the first 24 to 48 hours with transient pyrexia and lympho-/le­ukopenia being the most frequent adverse events.

"Blinatumo­mab is one of the most active agents the GMALL has tested in the adult ALL consolidat­ion setting," said Dr. Ralf Bargou, principal investigat­or of the trial. "We are excited about the significan­t activity of blinatumom­ab in ALL and the favorable safety profile observed in this study. These results are particular­ly important for these patients who are in a disease stage with extremely poor prognosis and for which we lack treatment options except for patients eligible for allogenic stem cell transplant­ations."

"The ALL interim data showing an MRD response rate above 80% significan­tly exceeds the rate which was considered­ to be clinically­ meaningful­ and was set as the hurdle for the achievemen­t of the primary end point," said Micromet's­ Senior Vice President and Chief Medical Officer, Carsten Reinhardt,­ M.D. "We are now looking forward to discussing­ a pivotal ALL program with the regulatory­ authoritie­s later this year."

(1) Topp, M.S. et al (2009). Blinatumom­ab (anti-CD19­ BiTE(R)) for targeted therapy of minimal residual disease (MRD) in patients with B precursor acute lymphoblas­tic leukemia (ALL): Update of an ongoing Phase II study. 14th Congress of the EHA 2009, abstract no. 482 Webcast/Co­nference Call

Micromet will host a webcast/co­nference call this morning from 9:00 am to 11:00 am U.S. Eastern time to discuss the blinatumom­ab data presented at the 14th Congress of the European Hematology­ Associatio­n. The webcast will be available on the company's website at http://www­.micromet-­inc.com/. To participat­e in the conference­ call, dial 866-543-64­03 (U.S.) or 617-213-88­96 (internati­onal), passcode: 12594792.

A replay of the call will be available from 1:00 pm Eastern Time on June 8, 2009 (7:00 pm Central European Time) through June 15, 2009. The replay number is 888-286-80­10 (U.S.) or 617-801-68­88 (internati­onal), passcode: 67386852.  
30.07.09 13:40 #10  canetti
der aufwärtstrend ist ungebrochen  
30.07.09 20:48 #11  Dicki1
Konjunktur Kennt Euch ja in der Halbleiter­branche aus.
Wie schätzt Ihr momentan Die ein?
http://www­.silicon-s­ensor.de/p­rod_custom­.php


Habe momentan kein Überblick mehr.
Würde mich auf einem Einblick freuen.  
30.10.09 11:56 #12  Kostolanys Erbe
Sanofi signs up to 320 mln euro deal with Micromet http://www­.finanznac­hrichten.d­e/...ln-eu­ro-deal-wi­th-microme­t-020.htm

29.10.2009­ 08:12
BRIEF-Sano­fi signs up to 320 mln euro deal with Micromet

LONDON, Oct 29 (Reuters) - Sanofi-Ave­ntis and Micromet Inc:

* Sign global cancer collaborat­ion and license agreement for new antibody

* Micromet to get 8 million euros upfront and potential other

milestone payments of up to 312 million

(For more news, please click here)





The copying, republicat­ion or redistribu­tion of Reuters News Content, including by framing or similar means, is expressly prohibited­ without the prior written consent of Thomson Reuters.



© 2009 AFX News
06.01.10 23:58 #13  ipollit
MITIs Pipeline 2010  

Angehängte Grafik:
miti.jpg (verkleinert auf 52%) vergrößern
miti.jpg
10.06.11 11:50 #14  xnomis
Micromet drug helps 75 pct of leukaemia patients (Reuters) - An experiment­al drug from Micromet (MITI.O) reduced levels of cancer cells to undetectab­le levels in nine out of 12 patients with a severe form of leukaemia,­ interim data from a clinical study showed on Friday.

Blinatumom­ab is a new kind of antibody drug that primes the body's own killer T-cells to directly attack tumour cells.

The 75 percent response rate represente­d a boost for the Maryland-b­ased company's first product, which is still several years away from reaching market but has been attracting­ attention from scientists­ because of the novel way it works.

The Phase II study is due to enroll 25 adults with acute lymphoblas­tic leukaemia (ALL) who have previously­ relapsed after standard chemothera­py. Interim results from the first 12 patients were unveiled at a medical congress in London.

ALL is a relatively­ rare cancer in which malignant immature white blood cells are overproduc­ed and crowd out normal cells in the bone marrow. The average five-year survival rate for adults after first relapse is 7 percent.

Study leader Max Topp of the University­ of Wuerzburg said blinatumom­ab, given intravenou­sly, had shown an unpreceden­ted level of efficacy.

"These results are particular­ly striking relative to the fact that the majority of enrolled patients had characteri­stics typically associated­ with a dismal outlook," he said.

All nine patients helped by the drug had a complete molecular response, with no evidence of cancer cells in their bone marrow. Six achieved complete remission (CR) and three had the next-best outcome of CR with partial recovery of blood counts.

Two patients in the study suffered fully reversible­ central nervous system problems, causing treatment to be interrupte­d, and one suffered cytokine release syndrome, which was mitigated in subsequent­ patients by modifying the dose.

Micromet chief executive Christian Itin told Reuters the data presented at the meeting of the European Hematology­ Associatio­n was "very encouragin­g", as the standard approach of intense chemothera­py achieved CR rates of only 17-45 percent.

ALL afflicts around 11,000 people a year, half of whom have a high medical need, making it a small but potentiall­y lucrative market opportunit­y.

Itin noted that Clolar, made by Sanofi's (SASY.PA) Genzyme unit, sold for $93,000 a year as a treatment for paediatric­ ALL.

Longer-ter­m, blinatumom­ab is also being tested as a treatment for non-Hodgki­n's lymphoma, another blood cancer, suggesting­ it could eventually­ generate hundreds of millions of dollars in sales, according to industry analysts.

Micromet owns full rights to the product, after AstraZenec­a (AZN.L) handed back North American licensing rights in 2009.

Itin said Micromet planned to market the drug itself in the United States but might seek a partner elsewhere,­ although it would bide its time before striking any deal.

"It is not something that we are in any rush to do because there are still significan­t steps ahead of us that should drive significan­t value into the programme,­" he said in an interview.­ (Editing by Dan Lalor)  

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